Raportowanie płatnych i organicznych wyników w Google AdWords
Raportowanie płatnych i organicznych wyników w Google AdWords

Google dostarcza wielu przydatnych narzędzi dzięki którym możemy przeprowadzać szczegółową analizę: statystyki w Google Analytics, wyszukiwanie zapytań w Webmaster Tools czy raporty akcji i zwrotów w AdWords.

Teraz Google AdWords wprowadza nowe narzędzie umożliwiające raportowanie zarówno płatnych jak i organicznych wyników w wyszukiwarce Google. Nowy raport ma pomóc analizować i optymalizować footprinty w Google. Dotychczas większość raportów rozdzielała raporty na płatne i organiczne wyniki, bez rozpatrywania zachowań użytkowników przy nałożeniu tych dwóch raportów. Nowy płatny i organiczny raport ma pozwolić na porównanie wydajności zapytań zarówno pochodzących z reklam i jak i wyników organicznych.

Oto kilka sposobów jak korzystać z raportów dotyczących płatnych i organicznych wyników wyszukiwania:

  • Odkryj dodatkowe słowa kluczowe. Użyj raportu aby sprawdzić potencjalne słowa kluczowe do dodania do konta AdWords, sprawdzając pod jakie frazy pojawiają się w organicznych wynikach bez towarzyszących im reklam.
  • Optymalizacja zapytań o wysokiej wartości. Użyj raportu aby poprawić swoją obecność w płatnych wynikach oraz monitorować zapytania o wysokiej wartości w organicznych wynikach.
  • Mierz zmiany całościowo. Podczas testowania ulepszeń swojej stronę WWW czy zmian w AdWords można w łatwiejszy sposób kontrolować wpływ całego ruchu płatnego, organicznego i połączonego.

Raporty łączące wyniki płatnych i organicznych wyników są niesłychanie przydatna w zrozumieniu interakcji między płatnymi i organicznymi wynikami wyszukiwania i ich synergii, gdy pracują razem.

Aby zacząć używać nowego raportowania Google AdWords należy połączyć konto AdWords z kontem Narzędzi dla webmasterów.

Krok 1: Logujemy się na konto Google AdWords.

Krok 2: Wybieramy z menu: Moje konto -> Połączone konta

Krok 3: Wybieramy narzędzia dla Webmasterów

Krok 4: Podajemy URL naszej witryny i weryfikujemy posiadanie do niej dostępu przez meta tag.

Przy łączeniu wymagane jest aby być zweryfikowanym właściciel witryny w Webmaster Tools lub uzyskać pozwolenie na dostęp przez zweryfikowanego właściciela. Nawet jeśli nie kupujesz reklamy wciąż możesz czerpać korzyść z funkcji na poziomie sprawozdawczości wyników organicznych dostępnych w tym raporcie. Szczegółowe instrukcje na temat jak skonfigurować łącze i dostęp do raportu można znaleźć w Centrum pomocy Google.

 

Źródło: http://adwords.blogspot.com/2013/08/analyze-and-optimize-your-search.html

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarze
Opublikuj komentarz

Brak komentarzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>