Porównanie systemów do e-mail marketingu
Porównanie systemów do e-mail marketingu

Programy do e-mail marketingu

Na rynku pojawia się coraz więcej profesjonalnych narzędzi do e-mail marketingu. Posiadając własną bazę adresową lub chcąc ją pozyskać przez Internet mamy do wyboru kilka narzędzi, które ułatwią nam proces dotarcia do odbiorców naszych wiadomości. Najbardziej popularnymi na rynku są: GetResponse, MailerLight, FreshMail, SalesManago i Sare.
Jeśli nie tworzyłeś dotychczas własnych newsletterów, ani nie tworzyłeś bazy adresowej, to w pierwszej kolejności warto zapoznać się z wiedzą dotyczącą tworzenia przekazów marketingowych i oddziaływania na potencjalnych klientów w Internecie.

GetResponse e-mail marketing

Narzędzie GetResponse daje możliwość tworzenia szablonów formularzy na bazie dostępnych ok 500 szablonów dopasowanych do różnych potrzeb i kampanii: Zapis na newsletter, Formularz zamówienia, Formularz pobierania, Zapis na kurs online, Zostaw komentarz, Zapis na event, Formularze sezonowe, Puste szablony.

formularze_email_marketing

Kolejną bardzo przydatną funkcją jest kreator landing page’y. Znajdziemy tu ok 100 gotowych szablonów, które w prosty sposób, bez znajomości kodowania, możemy zaadoptować i połączyć z naszą domeną. Kreatorem zarządza się na zasadzie drag’n’drop, a więc układania poszczególnych elementów na warstwach.

Dla tych, którzy chcą tworzyć różne szablony i testować ich oddziaływania na użytkowników GetResponse oferuje testy A/B. To dzięki nim możemy sprawdzić, który wariant i graficzny i jaki układ treści jest najbardziej atrakcyjny i przynosi największą konwersję.

Autoresponder, to funkcja dzięki której system będzie automatycznie rozsyłał utworzone przez nas wcześniej wiadomości. Możemy zaplanować cały cykl wiadomości rozsyłany indywidualnie do każdego odbiorcy w zależności od podjętych decyzji i czasu kiedy zapisał się do naszej grupy odbiorców newslettera.

Kreator wiadomości e-mail daje nam swobodę w kreowaniu wyglądu wiadomości graficznych jakie zostaną rozesłane w ramach naszego newslettera. Całość podobnie jak kreator landing page’y zarządzany jest na zasadzie przeciągnij i upuść.

GetResponse daje dostęp do zaawansowanych statystyk, które dostarczą szczegółowych informacji o wynikach prowadzonych kampanii. Wszystkie dane prezentowane są w czasie rzeczywistym, za pomocą przejrzystych wykresów i tabel numerycznych.

statystyki_email_marketing

Import adresów email w kilka sekund. Jeśli mamy już bazę adresów e-mail możemy ją błyskawicznie zaimportować do narzędzia z twardego dysku lub różnych serwisów oraz programów pocztowych jak Gmail, Magento, Salesforce lub Highrise. Narzędzie umożliwiające import kontaktów z 16 różnych miejsc.

Testy poprawnego wyświetlanie się wiadomości. To bardzo przydatne narzędzie dzięki któremu zanim dokonamy wysyłki wiadomości możemy sprawdzić czy dany szablon będzie poprawnie wyświetlany w różnych klientach pocztowych, takich jak: Gmail, Yahoo, Outlook, Mail 5.0, Opera i innych.

GetRespose oferuje dużo więcej funkcji, których wartość z pewnością docenią osoby chcące tworzyć mocno spersonalizowane kampanie, tworzyć ankiety, sprzedawać aplikacje mobilne, integrować newsletter z social media czy kontrolować dostarczanie wiadomości i spam.

A jak to wygląda cenowo?

Abonament miesięczny przy opłacie z góry za rok czasu zaczyna się już od 41 zł / miesiąc. W tej cenie otrzymujemy pakiet dojący możliwość wysyłki e-maili do 1000 subskrybentów. Kolejne pakiety to 2500 adresów – od 65,60 zł / mies, 5000 – od 123 zł. Największy pakiet to 100.000 adresów w bazie, ale jeśli i to jest dla nas zbyt małą bazą można zamówić indywidualnie dobraną wielkość bazy mailowej.

Narzędzie pozwala na 30 dniowy okres próbny, w trakcie którego możemy przetestować wszystkie funkcje. Warto zwrócić uwagę, że dostęp do kreatora landing page jest dodatkowo płatny.
Załóż konto testowe na GetResponse >>

 

MailLight e-mail marketing

MailLight to kolejny program służący do samodzielnego wysyłania wiadomości e-mail.

Tu również mamy dostęp do kreatora wiadomości e-mail, który przy użyciu funkcji drag’n’drop w szybki sposób pozwala na tworzenie własnych wiadomości. System umożliwia również obróbkę zdjęć, nie jest to oczywiście PhotoShop, ale podstawowe narzędzie z pewnością wystarczą dla większości uzytkowników.

mailerlight-edytor_newslettera

Zarządzanie i dodawanie nowych subskrybentów. Bez problemu możemy dodać naszą istniejącą bazę zapisaną w plikach CSV, TXT, Excel.

Monitoring i statystyki. Narzędzie pozwala w łatwy sposób monitorować otwieranie i kliknięcie subskrybentów, wypisy, spam, odbicia, aktywność kliknięć linków i wiele innych niezbędnych statystyk.

monitorowanie e-mail marketing

Testy A/B, podobnie jak w GetResponse są tu dostępne i umożliwiają śledzenie i porównanie różnego oddziaływania wariantów e-maili.
Użytkownicy dostają również do dyspozycji autoresponder oraz tworzenie własnych formularzy.

Porównując MailerLight z GetResponse od razu widać, że GetResponse jest narzędziem bardziej rozbudowanym i oferującym więcej zaawansowanych funkcji dla wymagających użytkowników. Natomiast bardzo dużym atutem MailerLight jest darmowy pakiet do 1000 subskrybentów, umożliwiający nielimitowaną miesięczną wysyłkę e-mail. To ogromna przewaga, zwłaszcza dla tych, którzy zaczynają swoje działania z e-mail marketingiem i szukają funkcjonalnego narzędzia, a do tego całkowicie za darmo, gdy mamy do czynienia z małą liczbą odbiorców. Kolejne przedziały cenowe jakie oferuje MailerLight są w bardzo atrakcyjnych cenach. Za 20.000 subskrybentów zapłacimy 40$  miesięcznie, a za 50.000 – 100 dolarów.

darmowy_email_marketing

Załóż konto testowe na MailerLight >>

 

FreshMail e-mail marketing

FreshMail to stale rozwijające się narzędzie w obszarze e-mail marketingu. Jego twórcy zaczynali z pomocą środków Unii Europejskiej, a obecnie znakomicie radzą sobie w swoim segmencie.

freshmail

Funkcjonalność FreshMaila jest zbliżona to innych rozwiązań:

  • Autorespondery
  • Tekstowe
  • Jednorazowe
  • Z testami A/B
  • Maile transakcyjne
  • Zaciągane z adresu internetowego (URL)
  • Optymalizujące dzień tygodnia
  • Optymalizujące porę wysyłki
  • SMS i MMS
  • Oparte o API
  • Okresowe
  • Planowane w czasie

To czym szczególnie się wyróżnia to Freshmail API, które pozwala na:

  • Wysyłanie kampanii mailingowych
  • Wysyłanie kampanii SMS
  • Wysyłanie maili do pojedynczych odbiorców (wiadomości transakcyjne)
  • Raportowanie wyników kampanii
  • Zarządzanie listami odbiorców
  • Zarządzanie odbiorcami (subskrybentami)
  • Tworzenie kont
  • Przeprowadzanie Spam testów

Bardzo dobrym posunięciem było udostępnienie wielu wtyczek integrujących Freshmail z zewnętrznymi aplikacjami. Na liście zintegrowanych aplikacja znalazły się: Zapier, Marketizator, Shoper, Layered popups, Ninja Kick, Smart AJAX Subscribe, Opt-In Panda, WordPress, Joomla, Landingi, Aptus.Shop, Easy Digital Downloads, IAI-Shop, WooCommerce, iStore, Comarch ERP, Goolge Analytics, SocialApps, Quartic, Magento.

FreshMail oferuję darmowy pakiety z bazą do 500 subskrybentów i maksymalną ilością wysyłanych wiadomości nie przekraczającą 2000 miesięcznie. Dodatkowo FM daje możliwość nie tylko wykupienia abonamentu uzależnionego od ilości subskrybentów, ale możliwe jest również wykupienie pakietów określonej ilości wysyłki emaili.
Pakiet 1000 odbiorców to koszt 50 zł / mies., 5000 – 180 zł / mies. Przy płatności za 12 mies. z góry dostaniemy 15% rabatu.

Załóż konto testowe na FreshMail >>

 

Sare e-mail marketing

Sare to system, który do swoich kluczowych funkcjonalności zalicza Dynamiczną treść, a więc automatyczne dopasowywanie treści wiadomości w zależności od wcześniej zdefiniowanych cech odbiorcy. Integracja z profilami serwisów społecznościowych Facebook, Twitter, Śledzik, Wykop, Flaker i automatyczne raportowanie o skuteczności oddziaływania wybranych kanałów społecznościowych. Integracja newslettera z kodami kreskowymi, które mogą zostać wydrukowane i okazane np. w sklepie w formie kuponów rabatowych. Kolejną ciekawą funkcją są rozbudowane ankiety, dzięki którym można przeprowadzać badania rynku z wykorzystanie prostych jak i złożonych zapytań.

Sare oferuje również otwartą platformę developerską SAREscript. Dzięki niej można samodzielnie tworzyć nowe funkcjonalności, odpowiadające aktualnym potrzebom. Dla kilkunastu najpopularniejszych rozwiązań zostały zdefiniowane interfejsy, natomiast kolejnych kilkadziesiąt można przygotować samodzielnie, dzięki udostępnionej dokumentacji lub z pomocą działu obsługi klienta SARE. Wykorzystując SAREscript można modyfikować i personalizować zawartości wiadomości w mocno zaawansowany sposób oraz efektywnie zarządza bazą adresową. Można również uruchomić działania remarketingowe. Połączenie rozwiązania z interfejsami API i SOAP daje niemal nieograniczone możliwości deweloperskie.

Narzędzie daje możliwość targetowania demograficznego i behawioralnego oraz filtrowania bazy danych.

Oczywiście w tak zaawansowanym narzędziu nie zabraknie testów A/B, testów kreacji oraz filtrów spamowych.

sare

Sare oferuje bardzo szeroki zakres funkcji powiązanych z planowaniem wysyłki. Optymalizacja i personalizacja terminu realizacji wysyłki. Definiowanie warunkowej wysyłki e-maili lub smsów po spełnieniu odpowiednich kryteriów. Maile transakcyjne informujące o statusie zamówienia i etapie realizacji. Integracja działań e-mail z wysyłką SMSów oraz powiązanie wiadomości wychodzących z komunikacją zwrotną.

W ramach monitoringu i raportowania dostępna jest usługa SARE X. Jest to system remarketingowy, wspierający m. in. system SARE w zakresie obserwacji zachowania użytkownika Internetu na stronie docelowej klienta, po wyjściu z wiadomości. Można go wykorzystać do rozbudowania wiedzy o odbiorcach oraz integracji wysyłek e-mail i SMS. Dzięki SARE X można wyselekcjonować bazę osób, które po otrzymaniu wiadomości dużo czasu spędziły na stronach danego produktu, albo wybrały ten produkt, ale w ostatniej chwili porzuciły koszyk. Do takiej grupy można wysłać SMS lub e-mail ze specjalną promocją, albo zadzwonić i zapytać o przyczyny rezygnacji.

Zaawansowane raportowanie Sare pozwala na szczegółowe prześledzenie wyników działań i porównanie ich z innymi kampaniami. W raportach znajdują się informacje dotyczące: nazwy i podglądu wiadomości, grupy adresatów, godziny wysyłki, zwrotu wraz z przyczyną, liczba otworzeń, wypisów, kliknięć, CTR, zastosowane przy wysyłce filtry, najpopularniejsze linki i tagi. Patrząc na mapę kliknięć szybko można sprawdzić, które elementy wiadomości wzbudziły największe zainteresowanie adresatów. Wyniki prezentowane są w zestawieniach tabelarycznych i na wykresach z opcją filtrowania i eksportowania. Analizować można równienż przyrost bazy i aktywność adresów.

Sare daje możliwość integracji danych po API / SOAP z zewnętrznymi systemami. Pozwala zintegrować system ze sklepami internetowymi Magento oraz iStore. Wtyczka do Facebooka umożliwia pobieranie danych bezpośrednio z FB. Ale to nie wszystko integracji można również dokonać z IBM Coremetrics, SalesForce, Update.CRM oraz systemem rekomendacji Quartic.

Podsumowując Sare to bardzo rozbudowane narzędzie dla wymagających użytkowników. Daje ogromną funkcjonalność w rozsądnej cenie.
Podstawowy pakiet zaczyna się od 62 zł / mies. za 1000 subskrybentów, pakiet 5000 sub. – 123 zł / mies., a 25.000 – 492 zł / mies. Ale ilość subskrypcji to nie wszystko czym różnią się pakiety. Im droższy wariant tym więcej posiada dostępnych funkcji.

Jeśli nie jesteśmy przekonaniu czy system spełni nasze oczekiwania mamy możliwość założenia wersji darmowej na 30 dni i przetestowania funkcjonalności programu Sare.

Załóż konto testowe na Sare >>

 

SalesManago e-mail marketing

Najbardziej rozbudowanym i zaawansowanym narzędziem według naszej opinii jest SalesManago.

salesmanago

Załóż konto testowe na SalesManago >>

 

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

Komentarze
Opublikuj komentarz

Brak komentarzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>