Tworzenie landing page

Tworzenie landing page’y

Landing Page to dedykowana strona internetowa dla kampanii e-marketingowej. Klienci trafiają na nią po kliknięciu w link sponsorowany, baner lub link w e-mailu. Jej celem jest konwersja, służąca zrealizowaniu celów kampanii. Zastosowanie Landing Page zapewnia skuteczność działań marketingowych prowadzonych w Internecie.

Dlaczego warto stosować Landing Page?


tworzenie landing pageDzięki stosowaniu Landing Page, osiągamy znaczący wzrost konwersji z internetowych kampanii marketingowych, zapewniając wzrost wskaźnika ROI. Jej celem jest przekonanie osób do skorzystania z oferty w ostatniej fazie kontaktu z reklamą. Łącząc kampanie reklamowe na Facebooku, Google AdWords, e-mailing oraz banerowe z Landing Page, wzmacniamy skuteczność przekazu reklamy i skutecznie zmierzymy konwersję wyświetlenia reklamy po dokonaniu akcji. Odpowiednie zoptymalizowanie treści przyczynia się do obniżenia kosztów kampanii CPC i pozwala przekazać więcej informacji w ładnej oprawie graficznej.

Gdzie sprawdza się Landing Page?


Cele konwersji uzależnione są od efektów jakie chcesz osiągnąć. Może to być zapisanie się do newslettera, wypełnienia formularza, pozostawienie danych kontaktowych, rozpoczęcie procedury zakupu produktu, rejestracji w serwisie lub umocnienie wizerunku marki.

Czym się kierować przy tworzeniu LP?


Aby Landing Page przyniósł zakładany cel kierować się poniższymi zasadami:

  • Jasno sprecyzować jeden cel, bez próbowania osiągnięcia kilku dodatkowych celów w przy jednej akcji, aby nie zniechęcić użytkownika.
  • Określ kto jest odbiorcą, aby dopasować komunikację do docelowej grupy. Jeśli grup jest kilka warto rozważyć zastosowanie kilku wariantów Landing Paga.
  • Używaj komunikatów nawołujących do działania „call to action”. Dobrze widoczne przyciski, grafiki zachęcają do kliknięcia i podjęcia dalszych działań: „Kup teraz”, „Zamów katalog”, „Zapisz się”, „Zarejestruj się”, „Pobierz plik”.
  • Zachowaj spójność komunikacji i grafiki. Treść reklamy i landing page powinny idealnie do siebie pasować. Jeśli reklamujesz katalog produktów do pobrania nie zamieszczaj na LP informacji o newsletterze.
  • Nie stosuj nawigacji. Strona powinna być pozbawiona menu aby nie rozpraszać odbiorcy z głównego calu i nie zachęcać go do szukania innych informacji niż te skupiające się na głównym celu.
  • Pierwsze wrażenie decyduje o tym czy osoba podejmie akcję czy opuści stronę. Tekst powinien być czytelny, zachęcający do akcji i nie za długi, aby można było go szybko przeczytać.
  • Statystyki odwiedzin i konwersji muszą być obowiązkowo podłączone pod Landing Page aby można było mierzyć wskaźniki i reakcję użytkowników oraz monitorować wskaźniki odrzuceń.