Interaktywność w druku – kody QR w marketingu i reklamie
Interaktywność w druku – kody QR w marketingu i reklamie

W magazynie OHH Magazine ukazał się nasz artykuł „Interaktywność w druku” na temat kodów QR i ich zastosowaniu w marketingu.

„Rynkiem włada nowa generacja telefonów komórkowych, która otwiera przed marketingiem i reklamą drzwi nowych, niesamowitych możliwości. Z różnych stron świata docierają do nas echa kampanii wykorzystujących Augmented Reality czy kody QR. Pozwalają one ożywić statyczny do tej pory wydruk, a eksperci w branży wskazują te właśnie technologie, jako przyszłość druku.” „Kod QR to nic innego, jak popularne kody kreskowe rozszerzone o nowy wymiar pozwalający na zapisanie znacznie większej ilości danych niż 13 cyfrowy tradycyjny kod.”

„Jednym z najbardziej znanych przykładów wykorzystania tej technologii była akacja promocyjna Tesco skierowana do wiecznie zabieganych mieszkańców Południowej Korei. Ściany metra zostały wyklejone zdjęciami półek sklepowych z atrakcyjnie wyglądającymi produktami. Każdy produktów posiadał QR kod pozwalający na jego zakup przez sklep internetowy. Dzięki takiemu zabiegowi zakupy można było zrobić w ciągu paru minut w oczekiwaniu na metro, a sprzedaż sklepu internetowego wzrosła o 130% czyniąc go najpopularniejszym sklepem on-line w Południowej Korei. Podobnych przykładów jest mnóstwo. Kody QR wykorzystała firma Black Red White (…) dzięki kodom można było obejrzeć prezentację szaf 3D, pobrać gazetkę promocyjną czy obejrzeć reklamę z najnowszymi kolekcjami. Na ciekawy pomysł wpadła firma Heineken podczas organizowanego corocznie festiwalu: Heineken Open’er Festival. Chcą ułatwić nawiązanie nowych znajomości postawili na terenie festiwalu zielony namiot, w którym każda osoba mogła stworzyć swój prywatny kod QR. Tak przygotowany kod naklejony w dowolnym miejscu na ubraniu wygenerowało 5000 osób.”

„Kody QR mogą zawierać wiele informacji: nazwy i wizytówki, specyfikacje produktów, automatyczne sprawdzanie adresu w Google Maps, subskrypcję e-maila, przyciski płatności, czy linki do portali społecznościowych jak Facebook czy Twitter.”

„Samo dołączenie kodu do papierowych reklam nie czyni jeszcze niczego niezwykłego, lecz gdy spojrzymy na kod jak na nośnik zakodowanej informacji, która ma wzbudzić zainteresowanie i chęć odczytania danych, wówczas zainteresowanie samą reklamą znacznie wzrasta. W przypadku gdy odczytanie kodu będzie powiązane z korzyścią w postaci rabatu czy bonu promocyjnego, a jego zdobycie wymaga interakcji i pewnego niewielkiego wysiłku, wówczas znacznie więcej osób zapamięta z skorzysta z oferty. To bardzo istotne, żeby konstruować akcje promocyjne w sposób przemyślany, żeby nie zrazić potencjalnego klienta przesyłaniem niepotrzebnych i mało interesujących informacji.”

Tagi: , , ,

Komentarze
Opublikuj komentarz

Brak komentarzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>