Kreatywne kampanie reklamowe z wykorzystaniem hashtagów
Kreatywne kampanie reklamowe z wykorzystaniem hashtagów

Zacznijmy od tego czym są hashtagi i do czego są nam potrzebne. Hashtagi to po prostu słowa lub zwroty (pisane razem) poprzedzone znakiem #. Np. #Lubieto, #Hashtag, #InternetyRobię, #CoJaPacze, itd. Co nam dają? Dają możliwość grupowania miejsc w sieci po danym hashtagu. Najbardziej popularne jest korzystanie z hashtagów na Twitterze, Instagramie i Facebooku. A więc, jeśli przy naszym wpisie lub zdjęciu dodamy odpowiedni hashtag wówczas inne osoby szukające powiązań z # (hash) będą mogły w łatwy sposób dotrzeć do naszego miejsca. Ok, skoro już wszyscy wiedzą, czym są hashtagi to jak są wykorzystywane w kampaniach promocyjnych i marketingowych?

Big gas savings

Firma Kmart wypuściła w Stanach Zjednoczonych akcję reklamową łączącą tradycyjną reklamę telewizyjną z zasięgiem viralowego marketingu w sieci. Wykorzystując podobne brzmienie zwrotów akcję marketingową oparła na zwrotach „Big gas savings” oraz „I ship my pants”, które mogą być zrozumiałe jako „Big as savings” i „I sh** my pants”. Całość w humorystycznej oprawie bardzo szybko rozeszła się po sieci z wykorzystaniem hashtagów: #ishipmypants i #biggassavings.

 

Projektant mody Marc Jacobs

Bardzo prostym i ciekawym przykładem wykorzystania tagów w Internecie jest akcja projektanta mody Marca Jacobsa. Przypisał on wpisom i zdjęciom oznaczonym hashtagiem #MJDaisyChain wartość pieniężną, za którą można było dokonać zakupu w jego sklepie, otrzymać zniżkę czy dostać próbki kosmetyków i upominki.

Marc-Jacobs-Tweet-Shop-Rules

 

Coke Zero na święta

Coca Cola w okresie Świąt Bożego Narodzenia przeprowadziła akcję  #SweaterGenerator polegającą na zaprojektowaniu własnego wzoru żenującego swetra świątecznego, a następnie podzieleniu się nim ze swoimi znajomymi przy użyciu hashtagu. Warto było się dzielić, bo pierwszego grudnia 100 najpopularniejszych w sieci wzorów zostało uszytych i przesłanych do ich projektantów jako prezent od św. Mikołaja.

hashtagi w marketingu

 

Starbucks

Firma Starbucks, jako jedna z pierwszych, szybko zareagowała na możliwość zamieszczania i kategoryzowania hashtagów na Facebooku.

Zaoferowała zniżkę na napoje w godzinach popołudniowych dla klientów, którzy przedstawili paragon za zakupy dokonane w godzinach porannych i zamieszczą w Internecie hashtag #TreatReceipt.

starbacks

 

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarze
Opublikuj komentarz

Brak komentarzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>