Hologramy 3D: Jak się wyróżnić i przyciągnąć uwagę klientów.
Hologramy 3D: Jak się wyróżnić i przyciągnąć uwagę klientów.

Według najnowszego raportu MarketsandMarket rynek nowych technologii, a w szczególności projektów i wyświetlaczy holograficznych do roku 2020 będzie wart 3,57 mld dolarów. Ta wciąż rozwijająca się technologia daje ogromne możliwości wyróżnienia się marki na tle konkurencji. Co zatem daje używanie hologramów przy promocji marki?

Naszym zdaniem jest przynajmniej 5 powodów dla których warto wykorzystać technologię hologramów 3D na targach, eventach czy konferencjach.

  1. Efekt WOW – hologram już z daleka przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Każdy kto zetknie się z hologramem czy to na tagach, wystawie czy konferencji z pewnością nie przejdzie obojętnie obok ekspozycji.
  2. Zwiększenie zaangażowania klientów – każdy kto zobaczy hologram 3D z pewnością zatrzyma się przy nim by przyjrzeć się bliżej animacjom 3D, a to przełoży się na lepsze poznanie produktu i zapadnie w pamięć. Dodatkowo istnieje możliwość integracji hologramu z dotykowym ekranem czy kamerą, a to daje możliwość stworzeniea interaktywnej prezentacji pozwalającej użytkownikowi wpływać na zmieniający się obraz. Prezentacje z wykorzystaniem aktorów to naturalna automatyzacja procesów obsługi klienta i odciążenie lub całkowite wyręczenie hostess czy osób odpowiedzialnych za kontakt z klientem.
  3. Oszczędność kosztów – wielkoformatowe prezentacje to spory wydatek. Jeśli porównamy koszty ekranów i monitorów oraz efekt jaki daje zwykły monitor, w zestawieniu z wyróżniającym się hologramem 3D może się okazać, że prezentacja holograficzna będzie znacznie bardziej opłacalna.
  4. Łatwość przekazu złożonej funkcjonalności – w porównaniu z tradycyjnymi ekranami hologramy 3D dzięki swojej formie prezentacji przestrzennej dają znacznie lepsze możliwości przedstawienia produktu oraz przyjrzenia się detalom.
  5. Zapada w pamięć – jeśli wykorzystamy hologramy w swoich prezentacjach, to znacznie więcej osób zapamięta właśnie tę ekspozycję i chętniej będzie ją wspominać – z uwagi na nietypowy rodzaj prezentacji.

Hologramy 3D mają różne formy, w zależności od ich zastosowania. Od hologramów niewielkich rozmiarów, które z łatwością można umieścić obok produktu na półce sklepowej po te scenicznych rozmiarów przeznaczone na duże eventy.

Najbardziej popularne rodzaje hologramów 3D zwiększających zaangażowanie.

Piramida hologramowa. To hologram w kształcie piramidy o szklanych ścianach pokrytych substancją holograficzną, na których wyświetlane są animacje 3D. Do środka piramidy można wstawić fizyczny obiekt, np telefon, butelkę, puszkę, itp. dookoła którego będą wyświetlane przestrzenne animacje.

Folia holograficzna. Ta forma hologramów jest znakomitym rozwiązaniem dla witryn sklepowych. Przyciąga bowiem każdego przechodnia. Warto zwrócić uwagę na to aby natężenie światła w otoczeniu hologramu nie było zbyt intensywne i nie rozpraszało obrazu holograficznego. W tym rozwiązaniu obraz jest wyświetlany z rzutników zamieszczonych z tyłu ekranu, a więc cała instalacja zamontowana jest wewnątrz sklepu. Oglądający ją ludzie znajdują się natomiast na zewnątrz budynku.

Hologramy 3D na konferencjach. Organizując konferencje, zamiast typowej prezentacji Power Point, przygotuj prezentację 3D wyświetlaną na folii holograficznej. Nawet suche dane prezentowane w formie obiektów 3D przyciągną uwagę słuchaczy. Za granicą bardzo popularne są konferencje, na których stosuje się tego typu rozwiązania – zwłaszcza w branży medycznej, farmaceutycznej czy finansowej.

Koncert Tupac’a. Bardzo zaawansowanym rozwiązaniem są technologie oparte na foliach o wysokim współczynniku przeźroczystości. Takie rozwiązania były wykorzystywane przy organizacji koncertów Tupaca, Michaela Jacksona czy Mariah Carey. Dzięki temu wydarzenia te zyskały dużą popularność.

Technologia to nie wszystko. Aby osiągnąć efekt WOW konieczne jest opracowanie animacji 3D dopasowanych do danego produktu. Jeśli Twoim celem jest np. promowanie nowej marki samochodu wyobraź sobie, że taka prezentacja przedstawia unoszący się model samochodu, który obraca się o 360 stopni, w którym otwierają się drzwi, a obok modelu pojawiają się animacje wybranych funkcji samochodu zobrazowane tak, by silnie oddziaływały na wyobraźnię widza.

animacje 3D hologramy

Nie musimy poprzestawać na samych animacjach. Możemy także wykorzystać realistyczne postaci: hostess, znanych osób, przedstawicieli firmy. W takim przypadku otrzymamy film 3D. Prace nad nim zaczynają się już w studio z wykorzystaniem green sceenu. Podobnie, jak nagrywa się superprodukcje z efektami 3D, tak i tu postać nagrana w studiu na jednolitym tle zostaje wycięta i nałożona na przeźroczyste tło. Po dołożeniu wybranych efektów 3D możemy osiągnąć praktycznie dowolny efekt i wrażenie, że obiekty 3D znajdują się tuż obok realnej postaci.

greenbox

Dla osób zainteresowanych technologią hologramów i jej wdrażaniem nieco więcej informacji można znaleźć w naszej ofercie: Oferta na Hologramy 3D

Tagi: , , , , , , , , , , ,

Komentarze
Opublikuj komentarz

Brak komentarzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>