Czy warto pozycjonować się w Google?
Czy warto pozycjonować się w Google?

Wiele osób zastanawia się czy warto płacić za pozycjonowanie w Google.pl. Odpowiedź jest prosta, jeśli Twoi klienci szukają informacji o Twojej firmie, usłudze czy produkcie w Internecie i nie mogą Cię odnaleźć w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwarki Google, to dla nich nie istniejesz mimo, że możesz mieć najlepszy produkt na świecie.

Pozycjonowanie strony w Google, to bardzo często najtańsza forma dotarcia do klientów. Wszystko zależy od tego na jakie frazy chcemy być w TOP 10. W przypadku firm, które mają bardzo dużą konkurencję w Internecie (np: sklepy z popularnym asortymentem, instytucje finansowe, itp.) pozycjonowanie się na ogólne frazy może okazać się bardzo długotrwałe i kosztowne. Na szczęście z pomocą przychodzą tak zwane zwroty long tail, a więc takie, które składają się z minimum trzech słów. Pozycjonowanie strony pod bardzo dużo fraz mało popularnych może przynieść lepszy efekt niż pozycjonowanie kilku bardzo popularnych fraz. Dlatego jeśli pod daną frazę jest duża konkurencja, np: „agencja interaktywna”, wówczas może się okazać bardziej opłacalne pozycjonowanie pod frazy typu „agencja interaktywna Lublin”, „agencja interaktywna Kraków„, „agencja interaktywna profesjonalne strony WWW”, „firma tworząca strony internetowe w Lublinie”, itp. Aktualne analizy wykazują, że ilość bardziej złożonych zapytań składających się z kilku słów wciąż wzrasta, a ilość zapytań na frazy ogólne spada. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej osób chce dokładne sprecyzować temat swoich poszukiwań, a nie jedynie odnaleźć np. sklep ze sprzętem RTV.

Jak samodzielnie poprawić pozycję swojej strony w Google?

Posiadając własną stronę internetową, firmową czy prywatną, z pewnością zastanawiałeś się czy samodzielnie można zrobić coś aby poprawić pozycję strony w Google.pl. Odpowiedź brzmi – tak. Google już od dłuższego czasu zmienia algorytm indeksowania stron tak aby większą wagę przywiązywać do treści strony niż do ilości zewnętrznych linków. Jeśli masz panel administracyjny* do zarządzania treścią na stronie (CMS) powinieneś zwrócić uwagę na kilka kwestii:

  1. Regularne pisanie artykułów o tematyce związanej z Twoją branżą. Wystarczy jeden artykuł na tydzień dodany do bloga na stronie firmowej. Pisz to co uznasz za przydatne dla Twoich odbiorców, ale jednocześnie pamiętaj aby treści było przyjazne dla robotów Google.
  2. Zwróć uwagę aby unikalność treści. Nie powielaj treści z innych stron. Nie jest to mile widziane ani przez ich autorów, ani przez roboty wyszukiwarek, które potraktują treść jako kopię i przypiszą jej mniejszą wartość niż pierwszemu artykułowi jaki znalazł się w sieci.
  3. Treść powinna zawierać słowa tematyczne odnoszące się do fraz, które chcesz pozycjonować.
  4. Stawiaj na jakość, a nie na ilość.
  5. Mapa strony WWW (struktura linków naszej strony). To dość istotny element pozwalający na szybsze przeanalizowanie całej struktury strony internetowej przez roboty bez pominięcia głęboko ukrytych linków. W jaki sposób mogę samodzielnie stworzyć mapę strony? To proste, wchodzimy na jedną ze stron generujących mapę stron, np: www.xml-sitemaps.com (darmowy do 500 stron) wypełniamy wymagane pola i po chwili mamy plik .xml ze strukturą naszej strony, który należy dodać do głównego katalogu na serwerze. Po tym procesie dodaj mapę w Narzędziu Google dla Webmasterów co przyśpieszy proces indeksowania.
  6. Dodaj lokalizację firmy na Mapie Google. Ten prosty zabieg może istotnie przyczynić się do pozycji w wyszukiwarce. Firmy widniejące na mapie często wyświetlane są na pierwszej stronie wyników obok mapki. Dzieje się tak gdy wyszukiwane frazy zawierają dane miasto, np: Warszawa, Lublin, Kraków.
  7. Warto zaznajomić się z tematem danych strukturalnych, które pozwalają dodać więcej informacji do naszych linków w Google oraz ułatwiają robotom lepsze zrozumienie treści.

*jeśli Twoja strona nie ma CMS, koniecznie rozważ nową stronę Internetową do której będziesz mógł samodzielnie dodawać nowe treści.

Za co warto płacić pozycjonując stronę WWW?

  1. Samodzielne dodawanie linków do różnego rodzaju serwisów i katalogów, może nie tylko nie przynieść efektu i zająć sporo czasu, ale również przynieść wręcz negatywny skutek. Jeśli dodamy linki do naszej strony do katalogów, które zostaną potraktowane przez Google jako szkodliwe, Twoja strona może również na tym ucierpieć, a nawet może zostać zbanowana.
  2. Moblina / responsywna (RWD) wersja strony internetowej to już standard. Roboty Google od kliku miesięcy strony, które nie są responsywne traktują znacznie gorzej, jako nie spełniające wymogów Google. Jeśli jeszcze nie masz responsywnej strony WWW koniecznie o to zadbaj. Warto to zrobić nie tylko ze względu na pozycjonowanie, ale również na ciągły wzrost udziału urządzeń mobilnych. Już ponad 25% stron jest przeglądanych z tabletów lub telefonów. Posiadając stronę, która nie jest dopasowaną do standardów RWD automatycznie tracimy potencjalnych odbiorców naszych treści.
  3. Analiza struktury strony, linków, metatagów, mapy strony. Takie badanie strony może nam wiele powiedzieć co należy zmienić na stronie aby roboty Google znacznie lepiej postrzegały naszą stroną.
  4. Analiza linków zewnętrznych oraz monitoringu sieci gdzie piszą na temat Twojej marki czy produktów.
  5. Jeśli nie masz czasu na samodzielne, regularne prowadzenie fanpage’a na Facebooku, czy dodawania wpisów warto rozważyć zatrudnienie agencji do obsługi konta i potrzymania dobrych relacji z użytkownikami. Dobrze prowadzone profile na Facebooku, Twitterze, Google+, czy YouTube przyciągają nowych użytkowników. Konta Google+ czy YouTube, które należą do Google dobrą treścią również wpływają na poprawę pozycji strony.
  6. Czy w Twojej branży znajdują się poczytni blogerzy, którzy piszą artykuły, dodają zdjęcia i mają dużą oglądalność? Dobry bloger przyciąga setki tysięcy czytelników. Taka sytuacja szczególnie ma miejsce wśród blogerów kulinarnych czy modowych. Wypuszczasz na rynek nowy produkt i chcesz by usłyszał o nim świat? Zaoferuj jego przetestowanie blogerom. Pamiętaj jednak, że nie każdy bloger zechce testować Twój produkt za darmo, a wysłanie produktu o niskiej wartości może spotkać się z negatywnym odbiorem i przynieść odwrotny skutek.
  7. Warto nawiązać współpracę ze znanymi osobami, które chętnie wspomną o nas jeśli będziemy w stanie zaoferować im coś atrakcyjnego. Wcale nie muszą być to pieniądze. Wiele marek przesyła swoje produkty (wysokiej jakości) jako prezent. Możesz również zawalczyć o to by znana osoba stała się ambasadorem marki.
  8. Artykuły sponsorowane, to również dobry sposób na pozycjonowanie. Łączy w sobie wartościową treść z linkowaniem do naszej strony. Pamiętaj tylko, aby artykuł przyciągał uwagę, a strona na której go zamieścisz gromadził Twoich potencjalnych klientów.

Jeśli chciałbyś skorzystać z profesjonalnej pomocy specjalistów od pozycjonowania stron internetowych zapraszam do kontaktu: Oferta na pozycjonowanie.

Tagi: , , , , , , ,

Komentarze
Opublikuj komentarz

Brak komentarzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>